18 mrt Sophos Rapid Response Service – Redder in nood!
Wat te doen wanneer een malware zich aan het verspreiden is in het bedrijfsnetwerk en de alles tot stilstand komt? Wanneer zo’n situatie zich voordoet, telt elke seconde om de aanval zo snel mogelijk te stoppen en de schade te beperken. En dit is precies waar Sophos met zijn Rapid Response Service zijn bijdrage aan wil leveren.
Wat is de Rapid Response Service?
Sophos Rapid Response Service biedt razendsnelle hulp op afstand wanneer u zich in een rampsituatie van een actieve malware of ransomware dreiging bevindt. De dienst richt zich op alle mogelijke bedrijven, groot of klein, ongeacht of ze al een Sophos-product gebruiken of niet. Er zijn talloze voordelen verbonden aan het Rapid Respons Service, ontdek hier de vier voornaamste.
24/7 voor u beschikbaar
Omdat bij een cyberaanval elke seconde telt, werken de Sophos cybersecurityanalisten, evenals het onboardingteam, 24/7 om klanten direct uit de penibele situatie te halen. De hoge beschikbaarheid is absoluut noodzakelijk voor een dergelijke dienst, omdat dergelijke aanvallen meestal niet plaatsvinden tijdens de kantooruen maar eerder ’s avonds, in het weekend of op een feestdag.
De schade stoppen is de eerste prioriteit
De Rapid Response Service wordt volledig op afstand uitgevoerd. Het doel is altijd om de schade te stoppen, niet om de oorspronkelijke omgeving te herstellen of weer op te bouwen. Even de analogie gebruiken van een interventie van de brandweer. Als een huis in brand staat, zou Sophos de brandweer zijn, die ervoor zorgt dat de brand onder controle wordt gebracht en geblust. En aldus ervoor zorgt dat de schade beperkt blijft en erger voorkomt. Maar Sophos is niet verantwoordelijk voor de wederopbouw van het huis of eventuele inboedel. De wederopbouw van het bedrijfsnetwerk dient dus door de klant of de reseller partner te gebeuren.
Snelle onboarding
Om ervoor te zorgen dat het Rapid Response Team de aanval op uw organisatie kan stoppen, doorloopt u eerst een onboardingproces. Dit houdt in dat de Sophos Intercept X Advanced met EDR-agent op alle endpoints en servers wordt uitgerold, zodat de eerste gegevens zo snel mogelijk beschikbaar zijn om de situatie te evalueren. Voor klanten die voorheen vertrouwden op een andere beveiligingsleverancier, lees concurrent, wordt de software tijdelijk gedeactiveerd of verwijderd.
Gedurende de gehele tijd dat het Rapid Response Team bezig is om de bedreiging op uw netwerk in te dammen en de aanval te stoppen, geniet u van de VIP-status bij de Rapid Response dienst en heeft u speciaal aangesteld contactpersoon (Single Point of contact) ter beschikking. Let wel dat deze service momenteel alleen in het Engels beschikbaar is.
Vaste interventie prijs zonder verborgen kosten
De Rapid Response Service wordt gedurende 45 dagen geleverd tegen een vaste prijs. De prijs wordt berekend op basis van het aantal gebruikers en het aantal servers in het bedrijf. Na goedkeuring van de offerte is de klant gedurende de 45 dagen gedekt door de Sophos MTR Advanced Service. Het maakt niet uit of de aanval al na twee dagen onder controle kon worden gebracht. Want ook na de opruiming blijft de klant nog steeds onder constante bewaking gedurende de resterende 43 dagen.
Na deze 45 dagen is de klant vrij om te beslissen of hij zijn computers en servers wil blijven beveiligen met de geinstalleerde Sophos Intercept X met de MTR Advanced Licentie, of dat hij terug wil naar zijn vorige beveiligingsleverancier.
In een notendop
Het doel moet zijn om nooit een beroep te hoeven doen op de Sophos Rapid Response Service. Maar het is gerustellend te weten dat wanneer je met een cyberaanval wordt geconfronteerd op het bedrijfsnetwerk dat een team van experten zich over de situatie ontfermt en deze zo snel mogelijk onder controle krijgt. Rapid Response Service van Sophos is hiervoor de oplossing.
Voor klanten die hun computers en servers al beschermen met Sophos Central, zouden ze op zijn minst een licentie moeten nemen op Intercept X Advanced met EDR. Alleen EDR geeft u professionele hulpmiddelen om verdachte activiteiten op het netwerk te detecteren die niet direct door Intercept X Advanced worden gedetecteerd. Als u niet de tijd heeft om uw netwerk regelmatig te controleren op verdachte activiteiten, kunt u zich met de MTR-licentie ontspannen en Sophos’ team van experts het werk voor u laten doen, 24/7! U krijgt dezelfde service als bij de Rapid Response Service. Het enige verschil is dat u nu kunt rekenen op de beste bescherming van Sophos, voordat het al te laat is.
En we zijn nog niet uitgepraat!
Geen reacties