Ontdek onze eerste How To Sell: Barracuda Networks

Ontdek onze eerste How To Sell: Barracuda Networks

Hallo iedereen! Ik ben Jef en ik ga jullie meenemen naar mijn eerste event dat ik heb mogen bijwonen tijdens mijn stageperiode.  Ik volg komende periode 11 weken stage bij Kappa Data in het Marketing team, en krijg de kans om kennis te maken met de marketingwereld.

“How to Sell” is een sessie waarin deelnemers leren hoe ze hun verkoopvaardigheden kunnen verbeteren. Deelnemers krijgen praktische tips en technieken aangereikt om hun verkoopproces te optimaliseren. Daarnaast ontvangen ze waardevolle inzichten en hulpmiddelen die hen helpen om effectiever te verkopen.

Op 15 oktober ging de How To Sell van Barracuda Networks door. Tijdens dit event werden de deelnemers ondergedompeld in een bad van Barracuda. Hier leerden ze hun sales skills verbeteren rond de Barracuda Networks oplossingen. Ondertussen vergaarden ze waardevolle inzichten en praktische tools om het verkoopproces beter te kunnen aanpakken en afronden.

Een uitstekende locatie

Het event vond plaats in Zelda&Zorro, een sfeervolle locatie in Gent. Een plek waar je jezelf meteen op je gemak voelt. Perfect voor een event zoals dit.

Iedereen genoot bij aankomst van een gezellige kop koffie en zo kwamen ze direct in contact. De gesprekken gingen vanzelf, connecties werden gelegd. Kortom alles voor een aangename sfeer binnen de groep.

Aan de slag

De sessie begon met een introductie over Barracuda Networks gegeven door Nico Bosschaert, Director Channel Sales Benelux. Hierin werd uitgelegd wat het bedrijf doet, hoe de sessie zou verlopen en wat de deelnemers konden verwachten. Vervolgens presenteerde Frédéric Van Walle, Presales Engineer bij Kappa Data, een pitch en deelde praktische tips.

In interactie treden met elkaar stond centraal tijdens de How To Sell. De groep werd verdeeld in kleinere groepen, waar ze samen interactief aan de slag gingen. Elke groep stelde vragen op die ze aan klanten kunnen vragen en een productpitch voorbereiden.

Na de samenwerking in kleinere groepjes, kwam iedereen terug samen om de verschillende vragen van elke groep te bespreken. Dit zorgde voor een boeiende uitwisseling van ideeën en inzichten, waarbij iedereen iets kon leren van elkaars aanpak.

Na het bespreken van de vragen kregen de deelnemers de kans om zelf een productpitch te presenteren. Dit was een uitstekende oefening om de technieken en tips die aangeleerd werden tijdens de sessie in de praktijk te gebruiken. Hierop kregen de deelnemers gerichte feedback, wat zorgde voor een constructieve en leerzame evaluatie.

Afsluiten met heerlijke lunch en netwerkmoment

Na de inspirerende en interactieve sessie brak het moment aan voor een welverdiende pauze. Een heerlijke lunch werd geserveerd, wat de perfecte gelegenheid bood om de interessante discussies verder te zetten.

Heb je deze sessie gemist? Geen zorgen, we kijken nu al uit naar de volgende editie! Hopelijk ben jij er dan ook bij. Neem een kijkje op onze website voor de aankomende How To Sell events.

Bij eventuele vragen, neem zeker contact op met [email protected]

Geen reacties

Geef een reactie