Bedrijven investeren meer en meer in het beveiligen van hun netwerk. De beste firewall, de stevigste email security en het meest intelligente endpoint-protection systeem.
In veel gevallen houdt dat ook meer dan 95% van de aanvallen tegen. Wat doen we met die laatste 5%? Zijn dat niet net de best opgemaakte mails? De gerichte aanvallen omdat ze het op jouw bedrijf gemunt hebben? Soms worden ook de toeleveranciers of klanten van grote bedrijven aangevallen om via die weg hun eigenlijk slachtoffer te benaderen. En mail van een partner is tenslotte betrouwbaarder en wordt veelal gewhitelist.
Zelfs los van die weg, is het voor een hacker een kleine moeite om een brede, niet gerichte aanval te doen via privé mails. Een aantrekkelijk document dat bij de download vraagt naar een Microsoft paswoord… Het enige Microsoft paswoord dat de gebruiker kent, is dat van kantoor, dus probeert die dat toch gewoon, niet? De gebruikersnaam bevat het domein en Office 365 is van overal toegankelijk. Tot zover alle beveiliging.
Dat is maar een mogelijkheid, als je even nadenkt, kan je er nog tientallen bedenken.
Er bestaan meerdere aanvalstechnieken dat hackers gebruiken om de lezer te verleiden tot die ene, schijnbaar onschuldige klik. Eén voor één worden deze uitgelegd zodat deze herkend kunnen worden. Het doel is om de mail gebruiker zo ver te krijgen dat er een automatisme komt om verdachte signalen op te vangen. Het idee van “mij zal het wel niet overkomen” moet er uit.
De training wordt interactief aangepakt, door groepsvragen maar evengoed a.d.h.v. een online quiz systeem om de aandacht scherp te houden.
Gedurende ruim anderhalf groeit het bewustzijn van het publiek tot sommigen tot het besef komen dat ze door het oog van de naald gekropen of aan het kruipen zijn.
Enkele van de getrainde onderwerpen:
Iedereen die berichten ontvangt, zowel mail, SMS als Whatsapp.
Een smartphone is welgekomen maar een laptop is uit den boze. Het eerste om te participeren in de online quizvragen, het tweede om niet afgeleid te worden door mails en ander werk.
De opleiding wordt steeds gegeven on-site, in twee groepen van 15 personen maximum, gepland op éénzelfde dagdeel (voormiddag of namiddag). Elke sessie duurt ruim anderhalf uur en de prijs ligt vast voor de combinatie van die twee sessies.
De prijs voor maximum 30 personen bedraagt €750 end user exclusief BTW en exclusief verplaatsing.
Wanneer thuiswerk het algemene advies is van de overheid, kan er gekozen worden deze opleiding online te doen onder dezelfde voorwaarden.
Frédéric Van Walle, Pre-sales Engineer met jaren ervaring in training en lesgeven.
Evaluatie is een continue proces bij Kappa Data, dus uw feedback zal gevraagd worden tijdens de opleiding. Op het einde van de opleiding zal u ook een volledige enquête ontvangen waarin u uw feedback kan toevoegen.
Beste deelnemer, verdere informatie met toegangslink voor de online training zal u 48 uur op voorhand toegestuurd worden. Wij danken u voor uw begrip.